Durata cursurilor – 2 ani, 750 de ore
La finalizarea acestui nivel se obţine statutul de psihoterapeut sub supervizare.
Cursul întruneste criteriile de selecţie, formare şi evaluare ale EFTA si FRP, incluzând următoarele elemente curriculare:
– Terapia familială sistemică în contextul general al formării în psihoterapie
– Studierea principalelor concepte şi modele în terapia familială sistemică cu aplicabilitate în: stres post-traumatic, abuz de substanţe şi adicţie, tulburări de comportament, psihosomatică, patologie ameninţătoare de viaţă (cancer, HIV), patologie terminală şi medicină paliativă, patologie cronică, patologie psihiatrică, patologia adolescentului, patologie geriatrică, violenţă şi abuz, poziţia copilului în sistemul familial, psihoterapie de cuplu şi familie
– Activitate clinică practică cu indivizi/familii/grupuri
– Intervizare şi supervizare
– Demonstarea abordării sistemice prin folosirea unui material didactic complex; bibliografie conformă cu curriculum-ul, casete video, DVD, interviuri şi sesiuni live
– Pregătirea şi prezentarea lucrărilor scrise şi susţinerea celor două examene finale (nivel intermediar, nivel avansat)
– Întocmirea unui portofoliu care să conţină internalizarea la nivel personal a cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite de-a lungul cursului de formare, evidente ale activităţii clinice practice cu clienţi (prezentarea şi descrierea cazurilor cu respectarea confidenţialităţii) şi alte participări la workshopuri, conferinţe, cursuri de formare in psihoterapie, notiţe de curs.
Durata cursurilor – 2 ani, 500 de ore
La finalizarea acestui nivel se obţine statutul de psihoterapeut independent/autonom.
Cursul întruneste criteriile de selecţie, formare şi evaluare ale EFTA si FRP, incluzând următoarele elemente curriculare:
– Terapia de cuplu, intervenţie în patologia şi disfuncţii sexuale
– Secretele familiale
– Intervenţii sistemice în adicţii
– Intervenţii sistemice în patologia psihiatrică
– Profilul psihoterapeutului: contextul profesional, filosofia de intervenţie, rezonanţa profesională
– Etica şi religia – aplicaţii în psihoterapia familială sistemică
– Rezistenţă şi blocaje în terapie
200 ore, poate fi individualizat în funcţie de cerere şi de standarde
Familia de origine
– Diferenţiere – autonomie – dependenţă
– Familia lărgită, fratria, persoanele semnificative
– Tipare transgeneraţionale
– Mitologie familială, scripturi, loialităţi
– Genograma
– Genograma cu fotografii
– Linia vieţii
Sinele terapeutului
– Autoreflexivitate
– Resursele sinelui în terapie
Provocari şi riscuri în terapie
– Transfer – contratransfer – rezonanţă – autodezvăluire
– Burnout, compassion fatigue
– Strategii de coping. Demonstraţii, debriefing
Personal versus profesional
– Evenimente din viaţa personală / evenimente din viaţa profesională (evenimente clişeu)
– Exerciţii de alteritate
– “Dependenţă profesională”
Modelul narativ și experiențial în contextul postmodernității
Relații digitale și realitatea virtuală – noi provocări în psihoterapia familială și sistemică
Cyberbulling – Dr. Hugh Jenkins și Dana Trubiansky
Examen final nivelul II – 23 noiembrie 2017
Modelul narativ și experiențial în contextul postmodernității
Relații digitale și realitatea virtuală – noi provocări în psihoterapia familială și sistemică
Trauma și reziliența
Familia de origine
Modelul contextual
Psihoterapia familială și patologia psihiatrică
Examen final nivelul I – 10 – 12 noiembrie 2017
Modelul transgenerațional
Modelul strategic
Școala de la Milano
Modelul terapiei centrată pe soluții (solution – focused)
Terapia familială cu copii și adolescenți
Familia de origine
Psihoterapia familială în patologia psihiatrică
Modelul contextual